Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1.
SATICI :
Teknotan
Escooter Elektronik San. ve Tic. Ltd. Şti. satıcı olarak anılacaktır.
ALICI :
Satıcının
www.escooter.com adresinden internet
ortamında siparişini verdiği ürünü satın alan kişi alıcı olarak anılacaktır.
MADDE 2. KONU
İşbu
sözleşmenin konusu, ALICI' nın SATICI' ya www.escooter.com
adresinden internet ortamında siparişini verdiği nitelikleri ve
satış fiyatı belirtilen ürünün ticari olarak satışı ve teslimi ile ilgili
olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
saptanmasıdır.
MADDE 3. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜNÜN TEMEL ÖZELLİKLERİ
3.1. Ürünlerin Cinsi ve türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi, Vergiler Dahil
Satış Bedeli (adet x birim fiyat olarak) www.escooter.com
adresinde belirtiği gibidir.
3.2. Ödeme Şekli: Havale ile yapacağınız alışverişlerinizde 3 iş günü içinde
ödemesini yapmadığınız siparişiniz sistemimiz tarafından iptal edilecektir. Bu
duruma ortaya çıkacak sorumluluklar müşteriye
aittir.
3.3. Vadeli satışların sadece
Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, alıcı, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile
ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat
hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve
alıcı
arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve
taahhüt eder.
MADDE 4. GENEL HÜKÜMLER
4.1. ALICI, www.escooter.com adresinden
yaptığı alışveriş de sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı,
cayma hakkı, dijital verilerin korunması ve hangi yazılım ile çalışacağına
ilişkin bilgileri, ödeme şeklini ve teslimata ilişkin ön bilgileri sözleşmenin
kurulmasından önce edindiğini, mesafeli satışın gerçekleşip onay için kendisine
işbu belgenin gönderilip okuyup bilgi
sahibi olduğunu ve internet ortamında gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
Ön
bilgilendirme metni işbu sözleşmenin bir parçasıdır ve sözleşmeden önde yer
almaktadır. ALICI'nın, internet üzerinden mesafeli satışta onay kutusunu
tıklamasıyla, satış sözleşmesinin kurulmasından önce ön bilgilendirmenin
okunduğu ve işbu metnin ardından gelen satış sözleşmesinin taraflar arasında
geçerlilik kazandığı taraflarca kabul edilir.
4.2. İşbu formda yer alan ürün ya da hizmete ilişkin olarak ALICI’ ya
sunulan tüm bilgiler ve vaatler ürün bilgilerine ilişkin değişikliklerin
yapılması ve yayınlanmasına kadar geçerli olup bu günden sonra Satıcı tarafından
işbu formda verilen bilgi ve vaatlerle bağlı kalınmadığı ihtar olunur.
İşbu
belgeyle Ön bilgilendirme-satış sözleşmesine konu mal ve hizmete ilişkin fiyat
taahhütlerinin geçerlilik süresi siparişin verildiği andan itibaren 30 dakika
ile sınırlıdır.
Sözleşme
konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'
nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak www.escooter.com
adresinde açıklanan süre içinde ALICI veya
gösterdiği
adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.
4.3. Sözleşme konusu ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek
ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
4.4. Kargo firmasının, ürünü ALICI'ya teslimi aşamasında karşılaşacağı her
türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen ürünün ALICI'ya teslim edilememesinden
dolayı SATICI sorumlu tutulamaz. Bu halde meydana gelebilecek zarar ve
sorunlardan kargo firması sorumludur.
4.5. Ürünün montajının SATICI tarafından veya SATICI’nın sorumluluğu altında
gerçekleşeceğinin kararlaştırıldığı durumlarda, ürünün montajının gereği gibi
gerçekleştirilmesinin sorumluluğu SATICI’dadır. Bunun aksine ürünün montajını
üstlenen ve işlem sırasında üründe hasar meydana getiren ALICI, meydana gelen
hasardan sorumludur.
4.6. Ürünün montajının ALICI tarafından yapılması gerektiği hallerde, montaj
talimatları doğrultusunda hareket edilmeyerek ürünün montajı yanlış yapılmış
veya ürüne zarar verilmiş ise montaj sebebiyle ortaya çıkan sonuçlardan SATICI
sorumlu tutulamaz.
4.7. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen
niteliklere uygun ve garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim
edilmesinden sorumludur.
4.8. SATICI, haklı bir nedenle sözleşme
konusu mal veya hizmetin tedarik
edilemeyeceğinin anlaşılması halinde ALICI’ yı bilgilendirip onay
alarak, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI'ya eşit
kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
4.9. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin
imkânsızlaşması halinde (tedarikçi firmadan ürünün hiçbir şekilde tedarik
edilememesi durumu) sözleşme konusu yükümlülüklerini
yerine getiremezse, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün
süresi dolmadan tüketiciye bildirir ve ALICI'ya eşit kalite ve fiyatta farklı
bir ürün tedarik edebilir.
Satıcı’nın internet sitesinde yer alan ürünlerin özellikleri, stok
durumları, fiyatları vs. hususlarda herhangi bir hata oluşması mümkündür. Bu
gibi hallerde hatalar Satıcı tarafından düzeltilmektedir.
Ancak herhangi bir
hatayla karşılaşılması durumunda, sipariş gerçekleşmiş ve tutarı Alıcı’nın
kredi
kartından Alıcı’nın
ödediği şekilde (veya havale ile) alınmış olsa dahi, Satıcı sözleşmeyi
(siparişi) iptal
ederek,
ödenen tutarı kredi kartına (veya hesaba) iade edebilir. İadesi
gerçekleştirilen tutarın Alıcı’nın hesabına aktarılması kartı veren/hesabın ait
olduğu kuruluşun yükümlülüğünde olup, oluşabilecek
gecikmelerden dolayı Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğu
bulunmamaktadır. Fiyatlarda piyasa koşullarına bağlı olarak gerçekleşen artış
ve azalmalar nedeniyle yapılan fiyat değişiklikleri bu düzenlemenin kapsamında değildir.
4.10. Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin imzalı
nüshasının SATICI'ya ulaştırılmış olması ve bedelinin ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması
şarttır.
Herhangi
bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise,
SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
4.11. Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın
kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka
aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün
bedelini SATICI'ya ödememesi halinde,
ALICI'nın kendisine teslim edilmiş
olması
kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI'ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde
nakliye giderleri ALICI'ya aittir.
4.12. SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti,
ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar ve stok yetersizliği nedeni ile
sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim
edemez ise, durumu ALICI' ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI
siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile
değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici
durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini
kullanabilir. ALICI' nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün
içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI' nın kredi kartı ile yaptığı
ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden
sonra 10 gün
içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden
sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili
olduğundan, bankadan ALICI’ya yapılabilecek geç ödemelerden SATICI sorumlu
tutulamaz. ALICI, olası gecikmeler için SATICI' nın herhangi bir şekilde
müdahalede bulunmasının mümkün olamayacağını ve SATICI tarafından kredi kartına
iade edilen tutarın banka
tarafından ALICI hesabına yansıtılmasının ortalama 2 ile 3 haftayı
bulabileceğini şimdiden kabul etmektedir.
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında
işbu sözleşme nedeni ile şahsıma ait telefon-tc kimlik nosu-banka
bilgilerim-kredi kart bilgileri-nüfus cüzdanı bilgileri ve örneği-adres ‘in
kayda alınmasına ve ilgili işlemlerin yapılabilmesi için
bilgilerimin 3.kişi ve firmalara aktarılmasına izin verip vermediğim konusunda
bilgilendirilme yapılmış; açık rızamın olup olmadığı tarafıma açıkça bilgi
verilerek sorulmuştur.
6698 Sayılı Kişiler Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında
yukarıda belirtilen işlemlerle ilgili telefon- tc kimlik nosu-kart
bilgileri-nüfus cüzdanı adres ve sair bilgileri ve örneği-adres'in kayda
alınmasına ve ilgili bilgilerin teknik servis, kurulum ya da ticari işlemlerle
ve satış konusu ürünle ilgili işlemlerin
yapılması
için 3.kişi ve firmalara aktarılmasına açık izin veriyorum.
MADDE 5. TİCARİ SATIŞTA SİPARİŞ İPTALİ
Tüketici
olmayan Alıcı’lar tarafından birden fazla ürüne ilişkin yapılan alımlarda
sipariş gerçekleşmiş ve tutarı Alıcı’nın kredi kartından Alıcı’nın ödediği
şekilde (veya havale ile) alınmış olsa dahi, Satıcı herhangi bir sebep
belirtmeksizin sözleşmeyi (siparişi) veya siparişten bir kısmını teslimat
gerçekleşmeden önce iptal ederek, ödenen tutarı kredi kartına (veya
hesaba) iade edebilir. İadesi gerçekleştirilen tutarın Alıcı’nın hesabına
aktarılması kartı veren/hesabın ait olduğu kuruluşun
yükümlülüğünde
olup, oluşabilecek gecikmelerden dolayı Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğu
bulunmamaktadır
MADDE 6. CAYMA HAKKI
ALICI,
sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa
tesliminden itibaren 14 gün içinde cayma hakkına sahiptir. Tüketici,
sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar
olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Tüketicinin
cayma bildiriminin satıcıya ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde ürün
bedeli ek masraf talep edilmeksizin tek seferde ALICI' ya iade edilir.
Cayma
hakkı kullanımı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli ALICI tarafından
karşılanır. ALICI,
cayma
hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin yapıldığı tarihten itibaren 14 gün
içerisinde malı iade etmek zorundadır, aksi takdirde SATICI’nın cayma hakkının
kullanımından doğan bir sorumluluğu doğmayacaktır. Malın iadesinin yapılmaması
halinde ortaya çıkacak zararlardan, maddi kayıplardan ALICI sorumlu olacaktır.
Satıcı, cayma bildiriminin ön bilgilendirme ve sözleşme niteliğindeki
işbu metinde kararlaştırılan usuller ile yapılması halinde cayma hakkı
kullanımı için gerekli işlemleri yapmayı taahhüt eder. Cayma hakkının usulüne
uygun şekilde kullanımı halinde ürün bedeli, ALICI’nın ödeme yöntemi ile aynı
şekilde iade edilecektir. Örneğin; kredi kartı ile işlem yapmış bir ALICI,
cayma hakkını usulüne uygun şekilde kullandığında, ürün bedeli ALICI’nın kredi
kartına iade
edilecektir.
Kanunen cayma hakkı tüketiciye tanınmış bir hak olup,
tüketici tanımı içinde yer almayan gerçek ve tüzel kişilerin Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun’a dayanarak cayma hakkından yararlanmaları mümkün
değildir. Tüketici olmayan ALICI’ların satın almış oldukları ürünlerin iadesi
ancak üretici
firmanın onayı ile, müşteri memnuniyeti gözetilerek, İHTİYARİ OLARAK
gerçekleştirilmektedir. Burada belirtilen takdiri durum ALICI’ya hiçbir
kazanılmış hak vermemektedir. TAKDİRİ OLARAK iadesi kabul edilen ürünler ancak
iade faturasının kesilerek ALICI’ya teslim edilmesi halinde mümkün olmaktadır.
Aksi takdirde işlem gerçekleştirilmeyecektir.
Cayma hakkının
kullanılması için 14 günlük süre içinde SATICI' ya faks veya e-posta ile
bildirimde
bulunulması ve
ürünün bu sözleşmedeki madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması
şarttır.
Telefon
yolu ile cayma bildirimi yapılması mümkün değildir. Faturası tüzel kişi adına
düzenlenen ürünlerin (tüketici olarak kabul edilmeyen ALICI adına sipariş
verilmiş) iadesi İADE FATURASI
kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
Cayma
hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün;
mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından
belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici,
sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma
hakkını kullanabilir.
Cayma
halinde ALICI iadeyi işbu sözleşmede belirtilen usul ve şekle uygun şekilde
gerçekleştirecek olup ALICI tarafından hakkın kötüye kullanılması niteliği
taşıyacak şekilde “özel kurye, motorlu kurye ve sair” şekilde iade yapılması
halinde masraflar SATICI tarafından karşılanmaz. Bu şekilde iade halinde her
türlü masraf ALICI tarafından karşılanacaktır.
6.1. CAYMA HAKKI SÜRESİNİN BELİRLENMESİ
Cayma hakkının
süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin
veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici
tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı
sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin
ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.
MADDE 7. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK İŞLEMLER VE ÜRÜNLER
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve
satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan
mallara ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış ve kilometre yapılmaya başlanılmış olan bu sebeple
de iadesi uygun olmayanlara ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği
ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin
sözleşmeler.
e) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya
taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme
amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
f) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına
başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
g) Cayma süresi içinde malın işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım
talimatlarına uygun şekilde kullanılmaması sebebiyle değişiklik ve bozulmanın
meydana gelmiş olması halinde,
ğ) Niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ürünler,
h) Ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden tüzel kişi ve / veya kişiler
cayma hakkından ve cayma hakkından doğan hiçbir haktan faydalanamaz.
MADDE 8. ALICININ TEMERRÜDÜ
ALICI'nın
temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI'nın
oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder. ALICI'nın temerrüdünün SATICI'nın
kusurundan kaynaklandığı hallerde ALICI herhangi bir zarar ve ziyan talebini
karşılamak mecburiyetinde olmayacaktır.
MADDE 9. İTİRAZ VE YARGI YOLU
a) Sipariş onayına kadar gerekli ön bilgilendirme ve müzakere yapılmış
olduğundan, siparişin onaylanması durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm
koşullarını kabul etmiş sayılır.
b) 14 günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı
varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim
edilmesi gerekmektedir.
Cayma bildiriminin
SATICI' ya ulaşmasını takip eden 14 gün içinde ürün bedeli ALICI' ya iade
edilir.
Tüketici,
şikâyetine ilişkin bir uyuşmazlık söz konusu olması hâlinde Tüketici Hakem
Heyetlerine veya Tüketici Mahkemelerine başvurabilir. Tüketici hakem
heyetlerinin, uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin
parasal sınırlar;
2022
yılı için tüketici hakem heyetlerine yapılacak başvurularda değeri ve başvuru
mercii: Değeri 10 bin 280 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici
Hakem Heyetleri, büyükşehir statüsünde olan illerde 10 bin 280 TL ile 15 bin
430 TL arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri'ne
başvurulacak.
Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde ve bu illere bağlı
ilçelerde değeri 15.430 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem
Heyetleri görevlidir.
Bu
değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine değil,
tüketici mahkemelerine başvuru yapılır. Yetkili merci, tüketicinin yerleşim
yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yer tüketici hakem heyeti
ve tüketici mahkemeleridir. Uyuşmazlık hâlinde tüketici, tahkim,
arabuluculuk
gibi tüm alternatif uyuşmazlık çözüm yollarına başvurabilir. Alternatif
uyuşmazlık çözüm yollarının daha hızlı, ekonomik ve etkin olduğu bilinmektedir.
Bu çözüm yollarına başvurmak, hukuki çözüm yollarına başvurma hakkını ortadan
kaldırmaz.
MADDE 10 MALIN/HİZMETİN KULLANIMINA
YÖNELİK BİLGİLER
Sözleşme
konusu Ürünlerin, kullanım amacına uygun olarak; ürünün içinde yer alan
kullanım kılavuzu;üzerinde yer alan kullanım talimatları, etiketleri ya da
bildirim sahibi tarafından tarif edilen şekilde kullanılması gerekmektedir.
MADDE 11 DİĞER HÜKÜMLER
Bu
sözleşmeden doğan bütün ihtilafların hallinde, İstanbul Anadolu Mahkemeleri ve
İcra Daireleri münhasıran yetkilidir. Adres değişikliği diğer tarafa en az
onbeş gün öncesinden yazılı olarak
bildirilmediği
takdirde, yukarıda yazılı adreslere yapılacak tebligat, hukuken geçerli bir
tebligatın bütün hukuki sonuçlarını doğurur. Taraflar, işbu sözleşme
hükümlerini okuyarak ve Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak
suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
ÖNEMLİ NOT:
·
Satın alınan escooter’ın üzerinde
müşteri tarafından sonradan yapılan hız limitini kaldırma veya hız artırma
işlemlerinden satıcı sorumlu değildir. Müşteri bu bilgilendirmenin kendisine
yapıldığını kabul etmektedir
·
Kargo tutanağını imzalamadan önce
ürününüzün kutusunu (Escooter Kolisini) kargo görevlisiyle açarak faturada yer
alan ürün/ürünlerin marka, model ve adet doğruluğunu, ürünlerde herhangi bir
hasar yada sorun olup olmadığını kontrol ediniz. Dış kutusunda hasar olup
olmadığını kontrol etmeniz gerekmektedir. Herhangi bir nedenle hasar veya
eksiklik var ise teslimatla ilgili hiç bir belgeyi
imzalamadan kargo görevlisine tutanak tutulması talebiyle birlikte
kutunuzu iade ediniz. Bu yükümlülüğünüzü yerine getirdiğiniz takdirde yeni
ürünleriniz derhal tarafınıza gönderilecektir.
Kutusu
veya kendisi hasarlı olan, içeriği eksik olduğu iddia edilen ürünlerin teslim
alınması durumunda içindeki ürünlerin hasarından veya eksikliğinden
sorumluluğumuz bulunmamaktadır. Bu durumu en kısa zamanda info@escooter.com adresimize yazılı olarak
yada 02163575050 numaralı telefonumuza sözlü olarak, bildiriniz.
·
www.escoter.com.tr İnternet sitesinde
kampanya sayfasında özellikle belirtilmediği sürece mantığa aykırı rakamlarla
satış yapılmamaktadır. Beşeri/teknik hatalar nedeniyle bu gibi yanlış
fiyatlandırma yapılan ürünlere ilişkin siparişler, yapılacak bilgilendirme
sonrasında iptal edilecek ve ödenen bir
bedel olmuşsa iade edilecektir.
Siparişin
gerçekleşmesi durumunda, ALICI işbu ön bilgilendirme ve sözleşme niteliğindeki
metnin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
Bizi
tercih tercih ettiğinin için teşekkür ederiz. 02163575050 , 05393235957 –